iFLT2013 – International Forum on Language Learning – 9-12 juli in San Diego

iFLT_07_2013_San_DiegoMorgen begint de iFLT in San Diego tot 12 juli.

Wat is iFLT?
Het International Forum on Language Teaching is een driedaagse conferentie voor taaldocenten die gericht is op begrip gebaseerde strategieën via  interactieve docenten training. De iFLT Conferentie was eerst tweejaarlijks, maar dit jaar alweer, ondanks dat hij vorig jaar ook werd gehouden.

Hoe is de iFLT begonnen?
Wat nu bekend is als de iFLT begon als een brainstorm in 2008 van Dr. Stephen Krashen en enkele docenten, waarbij ze het hadden over het ideale format voor een conferentie waarbij begrijpelijke input strategieën worden gedoceerd. Ze droomden van een forum-achtige setting, waar docenten ideeën zouden kunnen delen, waar ze gecoacht zouden worden in plaats van alleen lezingen te horen en waar leraren zouden kunnen samenwerken en elkaar zouden kunnen voeden. Het resultaat was het eerste tweejaarlijkse  Internatioanl Forum on Language Teaching in Los Alamitos, CA, in 2010. Hieronder volgt het programma in het Engels:

Programm iFLT 2013

Beginning Workshop: Exploring TCI / TPRS Strategies
Carol Gaab will lead a beginning TCI (Teaching with Comprehensible Input) workshop, along with Katya Paukova, who will provide a TPRS/TCI demo in Russian. Discover powerful strategies and best practices for TCI and learn what implications second language acquisition has on language instruction from one of the nation’s foremost experts, Dr. Stephen Krashen. This workshop is designed for those who have had 0 to 18 hours of previous training and/or those who have had minimal/no experience implementing the following CI-based strategies in their own classrooms: PQA, scaffolded questioning, StoryAsking, CI-based reading strategies and guided reading.

Experienced Workshop: Subtle Techniques that Make ALL the Difference
If you have hit a plateau in your skills and/or you just have not reached the crescendo of success that you had hoped for, you won’t want to miss this unique training opportunity. Diana Noonan will present a one-of-a-kind interactive workshop to help teachers (with previous training in TPRS and TCI) identify, analyze and then implement specific and sometimes, subtle techniques that distinguish highly effective TCI/TPRS practitioners from ‘average’ ones. Participants will watch TCI in action via a diverse collection of REAL classroom video clips, followed by debriefing and hands-on practice. Participants will also have the opportunity to interact with Dr. Stephen Krashen as he presents a 1.5-hour session on the latest findings in second language acquisition and reading’s role in language acquisition.

Wednesday – Friday
8:30am – 11:00am: Learning Labs: Observe language classes
11:00am – 11:30am: Debriefing with Learning Lab teachers
1:00pm – 2:30pm: Beginning Workshop w/ Kristy Placido
TCI Sessions with various presenters
2:30pm – 3:00pm: Networking & Exhibits
3:00pm – 4:30pm: Beginning Workshop w/ Kristy Placido
TCI Sessions with various presenters

University credit available for all sessions and workshops.

Hier vind je een beschrijving van de workshops en hier van het programma.

Language Camp – Tuesday – Friday
Elementary – High School Language classes 8:30 am – 11:00 am

Advertenties